Tags: afaceri, idei de afaceri, oportunitati de afaceri, intreprinzatori

Nu mai stiu ce om de televiziune a spus la un moment dat ca si in tara noastra ar trebui data limita de avere asa cum exista in alte tari. Imi amintesc insa ca i-am dat dreptate, mai ales ca explicatia data a fost una cat se poate de fireasca: daca tu te imbogatesti peste masura, nimeni in jurul tau nu se va mai imbogati.

Asta dupa intrebarea: "Strangi averi, dar pana cand?". Situatia cu care se confrunta Romania este una asemanatoare cu cea a unor tari foarte dezvoltate, chiar daca bogatii nostri sunt saracii lor, asa cum ne place noua ca romani sa glumim, doar ca sa facem haz de necaz.

Imaginati-va ca un om de afaceri isi deschide un hypermarket pentru ca are foarte multi bani si daca doreste, poate sa isi deschida inca zece hypermarketuri in acelasi oras. Un singur supermarket este insa suficient pentru a duce la faliment afacerile mici de tipul magazinelor de cartier. Lupta devine din start una inegala in orice alt domeniu in care au loc intamplari similare. Intreprinzatorii nu au nicio sansa in fata unui adevarat rechin care poate sa faca fata cererii mult mai bine decat micii intreprinzatori.

Solutia prin care poate fi evitat falimentul din cauza "vecinului" mai bogat consta cel mai adesea in inovatie si unicitate. Intreprinzatorul trebuie sa gaseasca acel ceva care il face unic si sa isi atraga clienti pe care ulterior va trebui sa ii fidelizeze si sa isi formeze o clientela stabila. Sa luam de exemplu ciocolateriile. Gasim ciocolata si in supermarketuri asa cum gasim si produse de patiserie. Oamenii se vor duce insa in continuare sa cumpere produse pentru acasa de la o ciocolaterie tocmai pentru ca acolo produsele sunt mai rafinate si diversificate, iar produsele de hypermarket vor fi intotdeauna disponibile pentru toti.

O piata de nisa poate sa fie de multe ori mult mai rentabila decat o piata mai mare, dar instabila. Publicul de nisa va alege intotdeauna produsele specializate pe care i le va oferi firma respectiva, in vreme ce un public mai mare va trece mult mai usor si rapid de la un producator la altul fara a avea neaparat un motiv anume pentru alegerea facuta.

Autor: Mihaela Pascu

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial