Tags: criza, companii, management, strategii, angajati

Criza financiara face ca cele mai multe firme sa se confrunte cu o atitudine cel putin negativa din partea angajatilor, mai ales in cazul in care au loc reduceri salariale sau restructurari. Sunt insa si cazuri in care reducerile sau concedierile pot fi evitate. Mai ramane atunci in plan motivarea angajatilor care ar trebui sa ajute firma sa treaca peste criza.

A-i face pe angajati sa isi doreasca prosperitatea firmei nu inseamna neaparat o plata suplimentara sau un bonus de tipul "angajatul lunii". Mai multe companii dau exemple de metodele de management al crizei pe care le-au aplicat cu succes in randul angajatilor.

Compania Romtelecom a decis impreuna cu sindicatele sa nu mareasca salariile timp de un an intreg, dar sa pastreze toate celelalte beneficii.

Kiwi Finance a decis sa faca un plan de retentie a fortei de munca, preferand sa plateasca din bugetul companiei comisioanele pe care angajatii din vanzari le-ar fi primit in conditii normale de piata.

Si alte companii au decis sa inghete salariile sau sa taie o parte din bonificatii, reusind astfel sa mentina cifra de afaceri la un nivel foarte apropiat de cel al anului trecut.

O alta metoda de gestionare a crizei este aceea prin care angajatii sunt informati in permanenta cu privire la ceea ce se intampla in interiorul si in exteriorul companiei. Sunt oferite date ale castigurilor, ale pierderilor, precum si ale rezultatelor bune obtinute in urma unui efort comun.

Tot o practica preferata de companii este si aceea a programelor de crestere a moralului si eficientei angajatilor, precum si a dezvoltarii unei colaborari eficiente intre departamentele aceleiasi societati.


Autor: Mihaela Pascu

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial