Tags: dezordine, facturi, chitante, comenzi, organizare

Biroul lui David din atelierul sau de galvanizari era subiect de gluma pentru toata lumea: teancuri de hartii de tot soiul zaceau vraiste pretutindeni, ilustrand la perfectie moto-ul dupa care se ghida: "O dezordine creatoare este mai buna decat o ordine neinspirata".

Una dintre sutele de hartii din acest haos era o nota care-i reamintea sa schimbe periodic recipientul unui acid foarte coroziv. Dar, in dezordinea generala, nota a fost acoperita de teancuri de facturi, chitante, comenzi si cataloage si David a plecat in weekend, uitand complet de vasul respectiv.

Luni dimineata, cand a deschis usa atelierului, David si-a amintit vrand-nevrand de acel biletel: acidul penetrase vasul si, in contact cu alte substante, daduse nastere unui amestec care se intinsese nestingherit, distrugand nu numai tot ce era plastic si hartie, dar si diferite piese si componente metalice, in valoare de peste 60.000 lei.

Desi asigurarea a acoperit partial daunele, totusi paguba lui David s-a cifrat la peste 15.000 lei, plus pierderea unor clienti. Din pacate, el n-a invatat nimic din aceasta experienta: imaginea atelierului este in continuare apocaliptica, pana cand se va produce din nou un dezastru.

Un om ordonat are intotdeauna o serie de avantaje: el poate sa-si stabileasca prioritatile si sa le rezolve in succesiunea corecta; acumuleaza si pastreaza informatiile in asa fel incat sa fie usor accesibile; isi organizeaza eficient spatiul pe care-l are la dispozitie, indiferent ca e spatiu de productie sau pentru birouri; este punctual la intalniri; isi foloseste in mod optim timpul.

Si toate acestea sunt lucruri foarte necesare bunei desfasurari atat a activitatii proprii, cat si a celei a colaboratorilor, asociatilor si partenerilor.

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial