Tags: idei de afaceri, afaceri, actiune, intreprinzator

In urma cu milioane de ani, omul (sau stramosul omului) era un animal pipernicit, fara prea mari sanse, care se lupta din greu sa supravietuiasca in fata altor animale mult mai puternice decat el. In conditiile acestea, cum se face ca a ajuns sa stapaneasca lumea?

Raspunsul e mult mai simplu decat va asteptati. Motivul care a stat la baza succesului omului, ca specie, a fost faptul ca el, spre deosebire de celelalte animale, avea... un deget opozabil. Aceasta particularitate anatomica aparent banala a fost elementul care i-a permis omului sa cucereasca lumea. Pentru ca, avand un deget opozabil, omul a putut sa apuce obiectele din jur (pietre, crengi), sa le transforme in unelte si sa-si creeze cu ajutorul lor avantaje pe care celelalte animale nu si le puteau crea. N-a fost asadar vorba de cine stie ce calitati iesite din comun - omul a devenit stapanul lumii datorita, pur si simplu, unui banal deget opozabil.

Intreprinzatorii au si ei un "deget opozabil" care ii diferentiaza de oamenii obisnuiti si care le permite sa se ridice, mult peste medie, ca standard de viata. Care sa fie acest "deget opozabil"? Care sa fie, deci, trasatura comuna a tuturor celor care fac afaceri? Sa fie oare acel fler innascut despre care se tot vorbeste? Sa fie oare competenta intr-un anumit domeniu, pe baza careia poti identifica usor ce oportunitati ofera domeniul respectiv? Sa fie oare talentul de a lucra cu oamenii, astfel incat sa reusesti sa-i atragi in preajma ta pe cei mai valorosi dintre ei?

Cam prea complicat. "Degetul opozabil" al intreprinzatorilor, ca si adevaratul deget opozabil (cel al omului, ca specie), trebuie sa fie un lucru simplu. Si chiar este un lucru simplu: el consta in curajul de a actiona. Acesta este elementul care ii diferentiaza pe intreprinzatori de oamenii obisnuiti - faptul ca la un moment dat in viata lor au avut curajul de a actiona, de a intra efectiv in afaceri, cu toate riscurile si dificultatile pe care le-a presupus acest pas. Pentru ca degeaba identifici o oportunitate-trasnet, degeaba te documentezi de la A la Z, degeaba pui la punct toate amanuntele... Atata timp cat nu actionezi, cat nu dai efectiv piept cu piata reala (nu cu cea din carti), nu poti spune ca ai o afacere. Ci cel mult un hobby.

A actiona inseamna, pana la urma, a te confrunta de buna voie cu lucruri noi. Doar asa inveti, doar asa evoluezi. Altfel cum? Si cu cat confruntarea aceasta e mai dura, cu atat inveti (evoluezi) mai repede.


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial