Tags: strategie de vanzare, adaptare la piata, companie, proces de cumparare, servicii

Odata cu criza, vanzarile din mai multe domenii au scazut mult, cele mai afectate fiind cele auto, electroretail si imobiliar. In tot acest timp, directorii de vanzari au incercat diverse metode pentru a-si mentine afacerile pe linia de plutire. Nu este insa de ajuns sa iti doresti ca firma ta sa supravietuiasca. Trebuie sa vrei sa obtii profit chiar si pe timp de criza.

 

Unul dintre secretele strategiilor de vanzare este adaptarea la piata. Directorul general eMAG, Iulian Stanciu, a preferat ca in aceasta perioada sa puna accentul pe fidelizarea clientilor vechi oferindu-le acestora servicii de calitate si pe atragerea clientilor noi prin castigarea increderii. In plus, compania a introdus transportul platit de eMag, serviciul pick up&return la service, precum si garantia de retur.

 

Specialistii in consultanta sunt de parere ca este nevoie de implementarea de strategii noi si originale care nu trebuie sa asigure doar supravietuirea companiei, ci si cote din piata competitorilor. Potrivit acestora, reducerea pretului unui produs sau al unui serviciu nu este o solutie. Pierderile din trimestrele trecute nu ar trebui suportate de clientii actuali. Uneori, la aceasta metoda este adaugata si demotivarea angajatilor prin reduceri salariale in lipsa unui plan de management al crizei.

 

In acest moment o estimare de vanzari pe un an nu mai prezinta nicio relevanta deoarece piata se schimba de la o luna la alta asa ca firma trebuie sa fie pregatita in orice moment pentru adaptare prin folosirea de solutii adecvate, si nu prin aplicarea unei singure strategii pe parcursul intregului an.

 

Intr-o companie ar trebui sa se tina cont de cinci aspecte importante: pretul produselor, disponibilitate, varietate, servicii aditionale si servicii de creditare. Daca toti acesti factori sunt monitorizati in permanenta si activi prin strategii bine puse la punct (preturi nu foarte ridicate, varietate de produse, oferte de creditare etc.), firma poate sa reziste oricarei amenintari venite din partea instabilitatii economico-financiare.

 

Nu trebuie uitat nici faptul ca in aceasta perioada, procesul de cumparare s-a transformat dintr-unul de tip "pull" (clientul cumpara pe baza unei motivatii constiente) intr-o tehnica de vanzare de tip "push". Astfel, firmele obisnuite sa vanda "la desk" vor trebui sa isi reorganizeze activitatea si sa isi atraga clientii prin alte metode. Adaptarea este in continuare elementul cheie al unei firme care isi mentine cifra de afaceri si nu simte amenintarea crizei asa cum este aceasta vazuta in cadrul altor companii. Prin servicii noi, strategii multiple si efort sustinut, orice firma poate depasi o perioada de instabilitate financiara.
 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial