Tags: afacere, decouri, decoruri pictate, afise, afise publicitare, afaceri, fotografi

Un afis infatiseaza o tanara care iese din spuma marii, scuturandu-si parul bogat si matasos. Un alt afis prezinta un barbat plin de energie care sare cu parasuta si executa, in inaltul cerului, niste acrobatii spectaculoase. In ambele cazuri este vorba de afise publicitare (pentru un sampon, respectiv pentru niste polite de asigurare) si, de asemenea, in ambele cazuri este vorba de fotografii trucate.

Cele doua personaje evolueaza de fapt in fata unor decoruri artificiale realizate de Ika Gruneberg, o intreprinzatoare din Hamburg. Tocmai iti relatez despre o afacere de pe alte meleaguri. Te poti inspira!

Tanara intreprinzatoare (32 de ani) inchiriaza, incepand din 1998, decoruri si fundaluri pentru fotografii profesionisti, pentru echipele de filmare, pentru firme de publicitate. Oferta atelierului sau cuprinde peste 70 de decoruri diferite care se inchiriaza la preturi cuprinse intre 170 si 300 euro pe zi. Ika Gruneberg are in jur de 50 de contracte pe luna, fiecare cu o valoare medie de 300 euro, si o cifra de afaceri de 9-10.000 euro.

Afacerea merge foarte bine, dovada ca ea se gandeste deja sa se extinda in domeniul decoratiunilor interioare. Si nu exclude nici colaborarea cu teatrele, de la care a primit semnale ca ar fi interesate de decorurile sale...

Ika a descoperit aceasta oportunitate de afaceri in cursul unei vizite la New York, unde cateva studiouri de film incepusera sa inchirieze decoruri pentru productia de fotografii publicitare. Studiourile, transformate in agentii, ofereau clientilor un catalog cu peste 600 de decoruri diferite, iar numarul acestor decoruri era in continua crestere, deoarece agentiile angajau artisti care sa lucreze la comanda, in functie de doleantele solicitantilor.

Inspirata de modelul american, Ika Gruneberg a lansat afacerea in Germania, in octombrie 1994. Cel mai greu a fost pana a reusit sa-si puna la punct propriul catalog cu modele. 

La inceput lucra cu vopsea obisnuita, dar acest tip nu rezista la umezeala si se crapa in momentul in care decorul era impaturit pentru a fi depozitat. De aceea a preferat vopseaua pe baza de ulei, care nu prezenta aceste dezavantaje.

Afacerea a prins si in momentul de fata aduce bani frumosi, mai ales ca Ika Gruneberg are si clienti care vor sa cumpere, si nu doar sa inchirieze, anumite decoruri.

 Un decor costa in jur de 2000 euro. Transportul cade in sarcina clientului, astfel incat agentia nu poarta nici o raspundere in cazul in care panza se deterioreaza pe drum.


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial