Tags: sfaturi, firme, clienti fideli, strategii marketing

Multe firme au tendinta de a-si concentra atentia asupra gasirii clientilor noi. Din aceasta cauza, clientii vechi sunt neglijati de cele mai multe ori si vor dori treptat sa treaca la  concurenta. Exista insa cateva metode prin care puteti multumi clientii fideli:


1. Donatii pentru o cauza nobila. Rugati-va clientii sa ofere bani, alimente, haine sau rechizite pentru oamenii mai putin norocosi. Oferiti-le in schimb reduceri la anumite produse. In plus, acestia se vor simti bine gandindu-se ca au facut o fapta buna.


2. Carduri de fidelitate. Multi clienti se vor simti privilegiati daca le oferiti un card de membru prin care pot beneficia de reduceri. In plus, le puteti trimite oferte specializate in functie de achizitiile facute si inregistrate pe card.


3. Nu uitati sa pastrati contactul cu clientii. Una dintre metode este trimiterea unui newsletter lunar prin care sa anuntati lansarea produselor si serviciilor noi, sa promovati reducerile si sa anuntati cele mai recente reusite ale companiei.


4. Follow-up. Este important sa aflati parerea clientului dupa ce acesta a achizitionat
produsul. Contactati-l telefonic si aflati daca i-a placut produsul respectiv, daca are  sugestii si daca a intampinat probleme la utilizare.


5. Parerea clientilor este importanta. Trimiteti o data pe an un chestionar clientilor dumneavoastra si efectuati din cand in cand sondaje. Intrebati-i daca au sugestii de  imbunatatire a produselor si a serviciilor. Luati in calcul sfaturile si dorintele acestora.


6. Cupoane valorice. Studiile arata ca daca ar trebui sa aleaga intre doua firme cu  activitate similara, clientii ar alege firma care ofera cupoane de reduceri.


7. Beneficii in schimbul recomandarilor. Oferiti reduceri sau chiar produse gratuite in cazul in care un client va recomanda mai multor persoane.


8. Cursuri la sediul firmei. Organizati la firma cursuri gratuite in cadrul carora clientii vor putea utiliza produsele pe care le vinde compania si se vor convinge astfel de utilitatea lor.


9. Oferiti servicii companiilor din zona. Verificati daca alte firme din zona nu au nevoie de ajutorul companiei dumneavoastre. Un exemplu de serviciu ar fi cel de catering.


10. Mostre gratuite. Trimiteti mostre inainte de lansarea unui produs. Sansele ca acesta sa fie cumparat dupa ce a fost testat sunt mult mai mari.

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial