O schimbare importanta a avut loc pe piata producatorilor de mortare in ultimii doi ani. Astfel, daca in 2008 inca mai existau aproximativ 60 de producatori de mortare si adezivi, in prezent mai exista doar 15 astfel de societati.

Cu toate acestea, companiile romanesti din industria mortarelor anunta o crestere a comenzilor in perioada lunii mai a anului curent. Marcel Barbut, actionarul unic al producatorului de materiale de constructii Adeplast, a enumerat cauzele care au dus la inchiderea acestor firme. Acesta a mentionat ca strategii precum reducerile de pret, promotiile sau alte manevre de marketing practicate de companiile de profil mai mari au dus la diminuarea numarului de producatori activi. Cu toate acestea, dupa ce numarul firmelor s-a redus la 15, preturile de pe piata incep sa se reaseze la cu totul alte valori.

Referindu-se la campania dusa de Adeplast, Barbut a declarat ca reducerile succesive de preturi (de 25, respectiv 30%) au dus la o crestere a cererii cu aproximativ 40%. In luna aprilie si mai 2010, s-a inregistrat o evolutie semnificativa a achizitionarii de mortare uscate si tencuieli decorative. Cresteri similare pot fi observate si in cazul vopselelor, ponderea vanzarilor fiind de aproximativ 16% pe conturi, 42% pe distributie si 24% livrari directe catre depozite.

In general, produsele care au cunoscut cele mai mari cresteri sunt adezivii pentru lipirea si armarea placilor de polistiren, precum si adezivii pentru gresie si faianta.

Autor: Mihaela Pascu

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial