Tags: idei de afaceri, idei afaceri, afacere, stand stradal, produse artizanale


M-am intalnit acum cateva saptamani cu un cunoscut, un om foarte citit si destupat la minte, care, cand a auzit ca scriu pentru revista "Idei de AFACERI", a tinut sa-mi marturiseasca:

"Sa stii ca eu chiar vreau sa demarez o afacere. Cochetez serios cu o idee. Nu e ceva extraordinar, dar e o activitate simpla si frumoasa si care stiu ca merge, pentru ca am vazut-o aplicata vara trecuta, in Franta: un mic stand stradal unde se comercializau niste produse artizanale foarte ingenioase, facute manual, si care aveau mare succes - toti trecatorii se opreau si se ingramadeau la standul respectiv.

Am stat o ora si m-am invartit pe-acolo, m-am uitat la produse, la felul cum reactioneaza clientii, la tot. Si m-am gandit imediat ca treaba ar functiona perfect si aici, in Romania: piata e complet libera, tehnica de realizare a produselor e foarte accesibila (tot know-how-ul incape pe trei pagini), iar ca dotare e nevoie doar de cateva instrumente simple care costa mai putin de 100 de euro. Restul investitiei e munca ta. Plus ca productia in sine o poti desfasura intr-o camera de apartament..."

Eu, bineinteles, muream de curiozitate: "Hai, nu ma mai fierbe atata! Zi-mi odata despre ce e vorba! Eu exact astfel de idei caut, idei accesibile si profitabile, pe care sa le prezint cititorilor." Dar interlocutorul meu nu s-a grabit deloc cu dezvaluirile: "Pai, vezi, tocmai asta e problema", mi-a spus el. "Am o mare retinere sa spun cuiva, in mod concret, in ce consta afacerea.

Sa-ti explic: afacerea in cauza e atat de accesibila incat, in maximum doua saptamani si avand o autorizatie ca PFA, oricine poate incepe sa castige bani cu ea. Nu multi - ca n-o sa se imbogateasca nimeni peste noapte din asta - dar suficienti, mai ales pe criza asta, cand peste tot ploua cu concedieri.

Am facut un calcul sumar si, la preturile din Romania, ar fi vorba de un castig net de vreo 500 de euro pe luna, cu toate taxele si impozitele platite. Adica vreo 6.000 de euro pe an sau 30.000 de euro in urmatorii 5 ani (nu mai zic cat inseamna pe 20 de ani). E un castig potential, e-adevarat, dar perfect accesibil, perfect realizabil. Chiar se pot obtine acesti bani, singura conditie fiind sa tratezi afacerea cu toata seriozitatea, exact cum ai trata, sa zicem, o slujba platita cu 500 de euro pe luna.

Si-acum revin la retinerea de care vorbeam mai sus: DE CE ar trebui sa dezvalui, concret, despre ce afacere este vorba? De ce ar trebui sa impartasesc si altora aceasta informatie vitala, fara de care nu se poate face nici macar un pas spre castigul de 30.000 de euro? Da-mi un motiv."

Am ramas blocata. Pur si simplu n-am stiut ce sa raspund. Ce argument sa aduc? Chiar asa, de se sa-mi ofere cineva pe gratis o informatie care imi poate aduce 30.000 de euro? Doar ca sa-mi satisfac eu curiozitatea? Vorbim, totusi, de 30.000 de euro, nu de curiozitati. Facand abstractie de cadrul amical al discutiei, treaba e cat se poate de serioasa.

Desigur, exista posibilitatea ca, din diverse motive, eu sa nu pun afacerea in practica si sa nu castig acesti bani, dar asta conteaza mai putin. Important e ca afacerea sa indeplineasca intr-adevar cele trei conditii care o fac atat de atractiva:
1) sa poata fi demarata de oricine,
2) sa necesite o investitie initiala foarte mica si
3) sa aiba potentialul real de a aduce in mod constant cei 500 de euro pe luna.
Deci...
Dvs. ce spuneti? Ce motiv as fi putut sa invoc?

Intotdeauna luam cam prea usor partea aceasta, cu ideea de afacere in sine. Ni se pare ca nu e nicio scofala sa enunti o idee de afaceri ("Mare lucru, trei vorbe acolo, gasesti cu miile pe Internet!") si consideram ca adevarata lansare a unei afaceri de-abia dupa aceea incepe - "Ca sa pun in practica ideea asta pe care tocmai am aflat-o, imi trebuie spatiul cutare, tehnologia cutare, canalele de distributie cutare, deci adunand toate chestiile astea ar fi necesara o investitie de...", fara sa includem insa niciodata in aceasta investitie si elementul de la care pleaca totul: ideea in sine.

Da, ideea costa si ea! Si costa bani frumosi, chiar daca tot know-how-ul ei incape pe trei pagini (sau poate tocmai de aceea). Ceea ce conteaza este viabilitatea ei, castigul pe care il poate aduce! Si poate parea surprinzator pentru unii, dar in lumea reala a afacerilor, in lumea intreprinzatorilor care chiar fac afaceri, se stie foarte bine acest lucru. Acolo, pentru o idee viabila si pentru informatiile necesare punerii ei in practica se platesc bani grei. Se platesc efectiv bani grei.

Uitati-va la intreprinzatorii cu experienta care isi ofera afacerea in sistem franchising: pentru a-si dezvalui secretele, ei percep francizatilor atat o suma initiala de ordinul miilor sau zecilor de mii de euro, cat si o redeventa lunara de 3-5% din profitul obtinut. Bani, nu gluma. Si pentru ce? Pentru o documentatie, pana la urma, adica pentru niste pagini cu informatii. Ca sunt 1.000 de pagini sau doar trei nu conteaza, important este ca aceste pagini, atatea cate sunt, pot aduce bani.

Informatia nu este un cadou, nu este un drept universal al omului, nu este o jucarioara de satisfacut curiozitatea. Informatia este o marfa, si inca una foarte valoroasa. Si cel mai bine poti sa intelegi lucrul acesta cand vezi ca exact lipsa ei te impiedica sa castigi 30.000 de euro.

Invata cum sa ai un business de succes fara profesor!



|
|
Comentarii articol
Postat de: octavian
Cred ca nu noi inventam apa calda. totul se rezuma la vanzare! Esti capabil,ai talent,pentru compartimentul vanzari!!!? daca da atunci orice afacere ti se potriveste dupa buget desigur.Nu toti oamenii desi capabili, inteligenti,buni profesionisti pot sa aiba succes in afaceri. Toate realizarile sale se pot rezuma la zero daca nu stie sa vanda. Si aici abia incepe greul Nu este suficient sa fii un bun agent de vanzari ci trebuie sa fii un " imbarligator" adevarat pentru a avea succes,trebuie sa faci compromisuri morale,trebuie sa fii un bun sahist,si noaptea trebuie sa visezi comert. Oricine poate cumpara,oricine poate fabrica daca ai bani,dar nu oricine poate vinde,nu oricine poate face bani, si aici ma refer la afacere din care sa iese un profit, nu un job de 18ore pe zi pentru subzistenta. Afacerile se numesc e-on,omw-petrom,e-on gaz,orange,vodafon,romtelecom,loteria romana,etc etc.. Daca aveti vreo idee de afaceri legata de aceste companii as fi dispus sa investesc si eu Cu stima
2014-06-18 08:47:12

Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial