Tags: cani termosensibile, termotransfer, imprimeuri

Iata o cana aparent obisnuita: e din material ceramic, culoarea si forma sunt absolut banale, toarta e la locul ei... nimic iesit din comun. Dar asta doar atat timp cat cana este goala! Pentru ca atunci cand incepeti sa turnati in ea un lichid fierbinte (ceai, cafea, lapte sau chiar apa chioara), ea isi schimba treptat culoarea si lasa sa apara o imagine sau un mesaj!

Efectul este de-a dreptul fascinant! Dupa o prima exclamatie de incantare, orice privitor, invariabil, va dori sa goleasca si sa reumple cana pentru a mai urmari o data (si inca o data) spectaculoasa metamorfoza. Datorita unei astfel de cani, ceaiul de dimineata sau cafeaua de peste zi devin momente asteptate cu nerabdare, mai ales ca imaginile sau mesajele imprimate pot fi personalizate: adultii pot opta pentru un peisaj deosebit sau pentru aforismul preferat, in timp ce copiii au de ales, de exemplu, intre poza proprie, imaginea unui personaj din desene animate sau un text cu caracter practic ("Atentie! Nu ma bea, sunt fierbinte!"). Posibilitatile sunt nelimitate: e suficient sa va ganditi ca aceste cani pot fi excelente obiecte promotionale, imprimate cu sigla si logo-ul unei firme, sau chiar cadouri foarte potrivite intre prieteni, cu imagini si mesaje haioase etc.
Sa vedem in continuare de ce anume aveti nevoie pentru a realiza si a comercializa asemenea cani.

Cateva aspecte tehnologice
O cana termosensibila nu este deloc greu de realizat, cu conditia sa dispuneti de echipamentele potrivite. Procedeul este descris in continuare:

1) se ia fotografia adusa de client, se scaneaza si se prelucreaza pe computer (in sensul ca se aduce la dimensiunile necesare pentru a incapea pe cana), dupa care imaginea este printata color pe o folie speciala, numita folie Forever Multi-Trans. Printarea se face "in oglinda', cu imaginea inversata. Foarte important: imprimanta trebuie sa fie cu toner, deoarece folia nu este compatibila cu imprimantele ink-jet;

2) se pozitioneaza folia pe cana, se fixeaza cu o banda adeziva termorezistenta, apoi cana este montata intr-un manson siliconic si pusa pe o presa de transfer termic;

3) prin actionarea presei, suprafata canii este incalzita la o temperatura de peste 120 grade Celsius si, datorita acestei temperaturi, are loc transferul imaginii de pe folie pe peretele exterior al canii;

4) dupa doua minute, se scoate cana din presa, se asteapta sa se raceasca, apoi se decojeste folia Multi-Trans;

5) cana este acum gata. Se ambaleaza intr-o punguta cocheta si se inmaneaza clientului.

Se folosesc cani speciale
Imprimarea prin termo-transfer nu este un lucru nou. Acest procedeu tehnologic este folosit deja de ani buni de zile (inclusiv in Romania) la imprimarea tricourilor, a sepcilor, a mouse pad-urilor, ba chiar a canilor obisnuite. Diferenta (esentiala) care apare insa in cazul canilor termosensibile este ca aici imprimarea nu se mai face direct pe suprafata canii, ci pe un strat dintr-o substanta speciala cu care este acoperita cana in cauza. Aceasta substanta speciala este, de fapt, cea care permite efectul de aparitie/disparitie a imaginii la schimbarea temperaturii. Cu alte cuvinte, nu orice cani pot fi folosite ca materie prima in aceasta afacere, ci doar cele pretratate cu substanta respectiva.

Asemenea cani, ca si folia si presa, se aduc din import (exista deja un importator pentru piata romaneasca). Ele au un diametru de 8 cm si inaltimea de 10 cm, iar suprafata maxima pe care se poate realiza imprimarea este de 8 x 20 cm. La temperatura normala, canile sunt negre, dar la temperaturi de peste 40 de grade isi schimba culoarea, devin albe si permit sa se vada imprimeul.
Folia Forever Multi-Trans se mai poate folosi la transferul de imagini policrome pe lemn, oglinda, ceramica, forex, plexiglas, chromolux, vinil magnetic, CD-uri printabile, in general suprafete dure, non-poroase. Pretul ei este intre 0,75 si 1,10 euro/format A3 si, cum dintr-un A3 se pot imprima 7 cani la suprafata maxima de 8 x 20 cm, se ajunge la un cost al foliei de 0,10-0,16 euro/cana. La acest cost se mai adauga costul printului, specific in functie de imprimanta laser sau copiatorul color folosit.
Presa costa cateva sute de euro. 30% din aceasta suma se achita in momentul lansarii comenzii si al semnarii contractului, iar restul de 70% la livrare (care se face intr-un interval cuprins intre 7 si 15 zile).  Consumabilele se afla in permanenta pe stoc, atat folia, cat si canile. La livrarea si punerea in functiune a presei de cani Forever MS-50 sau Forever MS-100, se efectueaza gratuit si o pregatire a persoanei care va lucra cu acest echipament. Optional, se poate comanda un manson siliconic de dimensiuni mai mari, cu ajutorul caruia se pot inscriptiona halbe de bere din ceramica alba.

Cum comercializati canile termosensibile?
Aici sunt mai multe variante: prima este sa amenajati un stand in interiorul unui mare centru comercial si sa le oferiti vizitatorilor cani termosensibile, personalizate cu imagini sau texte aduse de ei. O suprafata de 6-10 mp este suficienta pentru un asemenea stand, deoarece in acest spatiu incap atat o mica tejghea, cat si punctul de lucru propriu-zis, unde sa fie instalata presa de termo-transfer. Clientul lanseaza comanda si in cca 15 minute poate veni sa-si ridice cana (eventual i se poate face si o proba, reincalzindu-i-se cana cu ajutorul presei).

A doua varianta consta in comercializarea acestor produse, nepersonalizate (!), prin intermediul unei retele de magazine de cadouri sau cu alt profil. Astfel, primul pas este sa realizati un numar de 50-100 de cani termosensibile imprimate cu o un subiect care credeti dvs. ca ar avea succes pe piata: fie o poza cu copii sau cu animale, fie o scena din natura, fie un aforism plin de savoare etc. In a doua etapa urmeaza sa introduceti aceste cani in magazinele deja amintite si sa urmariti cum merge vanzarea. Practic testati piata si, in functie de ceea ce observati, puteti umbla fie la subiectul canii, fie la pret, fie la modalitatea de expunere.

Legat de expunere, trebuie sa tineti cont de urmatorul lucru: canile termosensibile sunt atractive doar atunci cand clientul le vede "in actiune". Cu alte cuvinte, a pune in raft niste cani brute, neimprimate, si a scrie langa ele "Cani termosensibile" nu inseamna nimic pentru client - el trebuie sa inteleaga foarte clar ce anume i se ofera. Cea mai potrivita si mai comoda modalitate de a rezolva problema o constituie plasarea in apropierea canilor a unui mic panou cu fotografii color care sa ilustreze transformarea care are loc la umplerea lor cu un lichid fierbinte. Aceasta observatie este valabila si pentru prima varianta de desfasurare a afacerii, cu standul propriu.

In fine, o a treia varianta se refera la realizarea de cani termosensibile promotionale. In acest caz, oferta dvs. se va indrepta spre firme care doresc sa-si imprime numele, sigla sau o imagine sugestiva pe astfel de cani, pe care sa le dea apoi cadou principalilor lor clienti. Colaborarea cu o asemenea firma poate insemna o comanda de 30-40 de cani sau chiar mai multe, depinde de "greutatea" firmei in cauza.



 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial