Tags: afacere, afacere de succes, afaceri, internet

Nu trebuie sa fii primul sau cel mai mare. Nu trebuie sa ai creierul lui Einstein sau sa detii leacul pentru cancer. Obtinerea succesului nu este neaparat o problema de a face totul O.K. Se poate spune mai degraba ca, pentru a-ti transforma afacerea intr-un succes, ai nevoie de viziune, intuitie, carisma, calitati de lider si caracter. Ca sa construiesti o afacere de milioane, ai nevoie de de spiritul de pionerat al lui David Filo si Jerry Yang de la Yahoo! Inc.

Iata o poveste de succes de peste ocean - Yahoo Inc., Fondata in 1995 de David Filo si Jerry Yang.

Jerry Yang: "Compania noastra nu se ocupa neaparat cu tehnologia. Este vorba de a rezolva nevoile de baza ale oamenilor in mod eficient si simplu. Din acest punct de vedere, suntem placuti chiar si de companiile concurente."

In 1994, David Filo si Jerry Yang erau in faza tipica de inceput: munceau 20 de ore pe zi, dormeau in birou, visau ca odata si o data oamenii vor acorda atentie conceptului lor si vor "intra in priza". Intre ei si ceilalti intreprinzatori nu era decat o diferenta: faptul ca ei nu faceau bani deloc! Nu era vorba de absenta profitului, ci de absenta unei cifre de afaceri. Nu erau vanzari. De fapt fondatorilor lui Yahoo! nu le prea pasa. Filo si Yang munceau ca niste maniaci numai de placerea de a munci. Misiunea lor? Sa puna la punct teribila lume a World Wide Web. 

Pe Internet existau multe fisiere interesante. Dar nu exista un sistem care sa le permita oamenilor sa gaseasca fisierul care-i interesa intr-un mod usor, ordonat. Chiar Yang si Filo, pe cand studiau ingineria computerelor la Stanford University, in California, gaseau Web-ul greoi. "Incepeam sa ne uitam la diverse fisiere, dar nu mai tineam minte apoi ceea ce ne interesase inainte", spune Filo, 31 de ani. Asa ca cei doi prieteni au creat o lista cu fisierele lor favorite, un cadru de organizare a Web-ului care permitea aflarea fisierului dorit odata ce tastai cuvantul-cheie. Si-au numit serviciul Yahoo!, de la Yet Another Hierarchical Officions Oracle.
 
Pana in 1995, serviciul a devenit atat de cunoscut si popular, incat cei doi parteneri au putut sa investeasca 1 milion $ pentru a-si extinde afacerea. "Ne-a luat 20 de ore pe zi", spune Yang, "dar am fost printre primii care am incercat sa organizam Web-ul si am facut-o mai bine decat toti ceilalti". 

Avand baza in Santa Clara, California, Yahoo! atinge astronomica cifra de afaceri de 1 miliard $ pe luna. Desi suna bine, inventarea unei noi industrii atrage dupa sine noi provocari. Chiar daca Internet-ul a castigat popularitate, eforturile de a-l comercializa au intalnit mai mult decat o simpla rezistenta. 

"A fost greu", admite Yang. "Nu stiam ce model de afacere ar merge, asa ca le-am luat in considerare pe toate, incluzand aici sisteme care pur si simplu suportau operare fara sa genereze profit". Cei doi au promovat diverse companii in schimbul unor sisteme hard ware construite de acestea (IBM, American Express, British Airways). "Noi credem ca Internet-ul poate schimba vietile oamenilor", a spus Yang. "Pe-a noastra, in mod sigur, a schimbat-o."


|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial