Tags: Lider, joc de strategie, afaceri, negociere

In 2004, A.S., impreuna cu achipa sa, a scos pe piata un joc de strategie inedit: Lider. Destinat persoanelor de peste 14 ani, acesta avea marele avantaj ca era 100% adaptat realitatilor din Romania, propunand niste situatii usor de recunoscut de publicul autohton.

Scopul jucatorilor este sa configureze un personaj dintre cele sapte pe care le au la dispozitie (Sportiv, Politic, Popular, Rebel, Manager, Artist, Media), fiecare avand o varianta masculina si una feminina, iar jocul este castigat cand personajul lor reuseste sa atinga anumite criterii de performanta, clar specificate.

Acesta nu este un joc in care se castiga dand lovitura, el inseamna strategie si negociere. Calcularea riscului, plasarea investitiilor in afaceri, castigarea licitatiilor la un pret acceptabil, blocarea adversarilor, crearea de aliante - toate acestea fac diferenta la final.

Negocierea reprezinta cel mai puternic mijloc de a castiga jocul: se negociaza resursele si totul se bazeaza pe capacitatea de a-ti asuma niste riscuri, mai mici sau mai mari. O combinatie echilibrata de informatii, proprietati, diplomatie si resurse va permite jucatorului sa faca fata oricaror provocari. Asemanarile cu realitatea nu sunt intamplatoare, de aici si atractivitatea jocului. Si, intocmai ca in viata, unele personaje sunt usor avantajate in cursa de a deveni lider.

La realizarea jocului a participat o echipa de creatie care a muncit 8 luni, cate doua-trei ore pe zi. Au fost  realizate 41 de variante de coperta a cutiei in care urma sa fie ambalat jocul, fiecare dintre acestea fiind testata pe publicul vizat. Pentru personajele care apar pe coperta jocului si in materialele promotionale a fost realizat un casting, costul acestuia si al fotografiilor executate fiind de 1.000 euro.

In final costul de productie a ajuns la 5 euro, fara TVA (4 euro materialele + 1 euro manopera). Materialele folosite au fost cartonul (pentru tabla de joc), hartia (pentru bani si setul de instructiuni) si plasticul (pentru pioni si zaruri).
 
In tot acest timp s-a confruntat si cu diverse probleme, cea mai importanta fiind legata de distributia jocului. Cand a propus unui mare lant de magazine sa vanda jocul, i s-a spus ca acesta este bun, se vinde bine, dar ca nu poate fi distribuit singur, in sensul ca se dorea o gama diversificata, nu doar un singur produs. Solutia era sa apeleze la un distribuitor mare care sa preia si sa distribuie, pe langa celelate produse, si Lider-ul.

A doua problema cu care s-a confruntat a aparut la amabalarea jocului in tipografie, cand in fiecare cutie trebuiau puse cate 25 de carticele diferite cu instructiuni. Au fost cateva cazuri cand din neglijenta lucratorilor care ambalau s-au strecurat carticele identice in aceeasi cutie. In consecinta, A.S. a decis ca operatia de ambalare sa o faca colaboratorii sai, in care avea incredere.

In momentul de fata in Romania sunt disponibile jocuri de import, la pretul de 30-40 euro si jocuri romanesti, la pretul de 20-25 lei. Lider se pozitioneaza intre acestea: are pretul putin mai mare decat un joc autohton, dar se prezinta in conditii grafice similare unui joc din import. El poate fi achizitionat la pretul de 60-70 lei (pretul este variabil, in functie adaosul practicat de distribuitor). Profitul inregistrat este de 10-15 lei la fiecare joc vandut.

Cristian Gerea
Redactor Idei de Afaceri


Este extraordinar sa fii liber sa fac ce vrei! Este extraordinar sa oferi viziune!

 

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial