Tags: tipografie, design, firma de consultanta, materiale publicitare, felicitari

Antoinne lucra pentru un editori de felicitari, iar visul sau era sa aiba propria firma de design. Asa ca s-a mutat in Paris, dar aici concurenta era uriasa si a fost nevoit sa se angajeze ca functionar intr-o mare companie.

Una din obligatiile sale era sa evalueze ofertele pentru tiparirea rapoartelor, scrisorilor si brosurilor companiei. Procedura standard era de a cere oferte de la trei tipografii cu care firma lucra de ani de zile si de a o alege pe cea mai ieftina.

Antoinne stia insa din propria experienta ca nu aceasta este cea mai buna solutie. De multe ori, nici unul dintre cei trei tipografi nu dispunea de echipamentul cel mai eficient.

El a cerut deci oferte de la inca alti 12 tipografi, dintre care doi aveau masinile necesare pentru a tipari pliantul respectiv la preturi cu 30% mai mici fata de cea mai ieftina dintre ofertele celor trei firme cu care colaborasera pana atunci. Pentru companie, acest lucru a insemnat o economie de 3.000 euro, doar pentru o sigura comanda.

Antoinne a sesizat oportunitatea si a profitat. Si-a deschis o firma de consultanta in domeniul editarii de materiale publicitare, iar primul sau client a fost chiar firma careia ii economisise cei 3.000 euro.

Gasind cea mai ieftina tipografie pentru fiecare comanda, el a reusit sa ofere clientilor sai cele mai mici preturi, chiar si adunand comisionul sau la nota de plata. La sfarsitul celei de-a doua luni, el intermediase deja afaceri de 170.000 euro, castigand 17.000 euro comision!

Nimeni nu poate spune cu siguranta care este momentul optim pentru a mentine directia si cand trebuie sa te lasi in voia curentului. Uneori, chiar si o modificare infima poate transforma un esec intr-un triumf.

 

 

|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial