Tags: idei de afaceri, servicii, plata facturi, animale de casa, cumparaturi

"Am avut la un moment dat un loc de munca in care eram un fel de personal asistent - alergam toata ziua si ma ocupam de o gramada de probleme organizatorice, intalniri, rezervari etc.", povesteste Ciprian Padure, directorul firmei Planet Services din Bucuresti. "A fost o activitate care mi-a placut si care mi-a ramas in cap, asa ca atunci cand am decis, eu si prietena mea, sa facem ceva pe cont propriu am cautat ceva similar."

Ideea a venit aproape de la sine: diverse mici servicii pentru persoanele care stau prost cu timpul. De exemplu: plata facturilor, plimbatul cainelui, facut piata, dus-luat hainele de la Nufarul, curierat, procurarea de bilete la spectacole, curatenie. "Lista de servicii nu a fost foarte lunga la inceput", continua Ciprian, "dar ea s-a imbogatit permanent. Practic, vroiam ca oricine avea o problema, de orice fel, sa sune la noi si sa ne intrebe: «Puteti sa faceti asta pentru mine?» Si noi chiar sa putem."

Au demarat afacerea rapid, avand ca dotare un Tico, un Logan si doua telefoane mobile. Iar pentru promovarea serviciilor au apelat la anunturi de mica publicitate si la fluturasi publicitari. "Prima comanda - pastram si acum banii sub geamul biroului, 15 lei - a fost pentru niste haine care trebuiau duse la croitorie, la modificat. Era vorba de niste pantaloni si niste fuste pe care clienta le tinea de vreun an prin sifonier si de care nu mai gasea timp sa se ocupe. Le-am luat noi, le-am dus si a doua zi eram cu ele inapoi, frumos impachetate. Clienta a fost foarte multumita."
Inceputul fusese facut. In lunile care au urmat, alte si alte comenzi s-au adaugat in portofoliul celor doi tineri intreprinzatori:

Intretinerea locuintelor (20 de lei). "De aici vin cele mai multe solicitari. Noi oferim, in principiu, un serviciu de intermediere intre clienti si firme de curatenie, pentru ca e destul de greu sa gasesti o firma serioasa, cu preturi care sa-ti convina. Pentru asta trebuie sa pierzi cel putin o ora, pe telefon. Noi obtinem preturi, discounturi, gasim menajere cu ora sau cu ziua si punem apoi oamenii in legatura. Tariful este incasat doar de la client, nu si de la firma de curatenie."

Plata facturi (40 de lei). "Aici clientii sunt, in general, oameni care castiga bine, dar care nu au timp de altceva in afara de slujba lor. Si care trebuie sa plateasca mai multe telefoane, pe la toate companiile, plus rate pe la banci, lumina cablu, sau chiar amenzi. Chiar zilele trecute m-au chemat doi soti care luasera in aceeasi zi amenzi in trafic si care stiau ca, pentru a le plati, e de alergat destul."

Curierat (10-15 lei). "Imi este foarte drag acest serviciu, pentru ca imi place sa conduc si ma descurc foarte bine in traficul aglomerat din Bucuresti. Spre deosebire de firmele mari de curierat, eu livrez pe loc, nu in 6 ore, nu a doua zi; acum mi-ai dat coletul, acum am plecat la adresa respectiva. In maximum 1 h sunt in orice colt al Bucurestiului si nici nu tin cont de dimensiunile sau de greutatea coletului, cum se intampla la alte firme. Sa incapa in masina, asta e singura conditie."

Taxi special (negociabil). "M-a sunat intr-o seara o doamna ca avea nevoie sa vina o masina sa o ia de acasa la trei dimineata, ca sa prinda un avion la Otopeni, pe la 5.30. Si avea mai multa incredere in mine, decat intr-o firma de taximetrie. Nu stia sigur daca la ora aceea ar fi gasit un taxi disponibil si vroia sa fie linistita, sa nu stea stresata. Plus ca eu aveam si un pret mai convenabil, fara tarif special pentru curse in afara Bucurestiului. 30 de lei a costat cursa, destul de putin dat fiind ca trebuia sa ma si intorc in oras."

Cumparaturi (30 de lei). "E o alta activitate care imi place mult. Pot fi cumparaturi pentru familii (legume, fructe, alimente, sucuri, apa) sau pentru firme (consumabile, materiale necesare la birou). Aici un rol esential il are increderea pe care o inspiram, pentru ca nu e usor sa dai cuiva pe mana 5 milioane de lei. Daca fuge cu banii? Ca sa evitam reticenta clientilor, am postat pe pagina noastra de web toate datele de inregistrare ale firmei, pentru ca oricine sa stie cine suntem si de unde sa ne ia. Cu clientii care apeleaza la noi pentru prima oara procedam altfel: luam de la ei doar lista de cumparaturi, platim totul din banii nostri si ei ne deconteaza factura cand sosim cu marfa."

Drive me home ("Condu-ma acasa", 50 de lei). "Serviciul acesta se adreseaza mai mult persoanelor cu viata de noapte, care merg cu masina la un restaurant sau la un club si beau un paharel. Cum mai pleaca de acolo? Ar putea lua un taxi, dar a doua zi dimineata au nevoie de masina. Asa ca ma suna, eu vin, ma urc la volanul masinii lor si ii duc acasa, iar de-acolo ma intorc pe jos, cu RATB-ul sau iau eu insumi un taxi, depinde de cat de departe sunt de casa. Tariful este unic, acelasi indiferent de zona unde locuieste clientul."

In oferta firmei Planet Services se gasesc si servicii inedite, pentru care piata romaneasca nu este inca foarte pregatita.

Keep me a key ("Pastreaza-mi o cheie", 120 de lei/an) presupune ca un client sa lase la firma o copie dupa cheia de la casa sau de la masina, pentru a putea beneficia de ea daca, la un moment dat, si-o pierde pe a lui. "Este un serviciu care functioneaza cu succes in Anglia, dar pe care nu-l intelegi decat atunci cand ai nevoie de el. Eu sunt patit: am ramas odata pe dinafara si a trebuit sa sparg usa. Iar usa s-a rupt de la jumatate, asa ca a fost nevoie sa o inlocuiesc cu totul, inclusiv tocul. M-a costat 7 milioane. Era mult mai simplu sa dau telefon si sa cer sa mi se aduca in 20 de minute cheia de rezerva. Acum ma intreb: ce ma faceam daca aveam usa de fier?"

Mini-excursii. "Intr-o duminica, pe la 10 dimineata, am primit un telefon de la un englez, foarte prietenos, care mi-a spus ca a gasit un fluturas publicitar in parbriz, ca a vazut oferta noastra de servicii si ca ar vrea sa il ajut sa vada ceva interesant in Romania (lucra de vreo doua luni aici, in Bucuresti). Ne-am intalnit si i-am propus Curtea de Arges, barajul Vidraru si apoi Transfagarasanul si a fost de acord. Mie nu imi venea sa cred, pentru ca de mult vroiam sa fac Transfagarasanul cu masina. A fost super.
Gary, englezul, a fost de-a dreptul incantat de aventura, eu la fel, din doua motive: am facut ceva ce vroiam de mult timp sa fac si, in al doilea rand, banii au fost suficienti - el a platit benzina, cam 100 de lei, iar eu am primit pentru serviciu 250 de lei, desi stabilisem initial 200.
A doua zi, o clienta mi-a cerut sa ii cumpar trei scaune. Si asta, cred, se incadreaza la servicii inedite, nu?"

Dificultatile afacerii
Ciprian Padure spune ca nu a intampinat dificultati la inregistrarea firmei sale, poate doar unele legate de faptul ca in codul CAEN anumite servicii de acest gen nu sunt foarte bine explicate. Singura dificultate importanta cu care se confrunta este atragerea clientilor noi (cu cei care au apelat o data nu mai sunt probleme, isi fac chiar abonamente).

"Oamenii ezita cand e vorba sa dea bani pentru niste lucruri pe care le-ar putea face si ei. Dar nu isi dau seama de avantaje, nu realizeaza cat timp ar castiga daca ar apela la noi - timp pentru familie, pentru relaxare, chiar si pentru slujba lor, daca asta vor. Noi suntem disponibili 24 de ore pe zi, 7 zile din 7, 362 de zile pe an (mai putin de zilele noastre de nastere, de Craciun si de Paste).

Oricine are la un moment dat cate ceva de rezolvat. Daca e vorba de o problema care apare mai rar, atunci e putin probabil sa apeleze la noi. Dar daca se loveste de ea des, chiar zilnic, nu mai spun... Se elibereaza de un stres fantastic."
www.butlerservices.ro



|
|
Va rugam introduceti numele!

Adauga comentariu


Numele dvs:

Comentariu:

Verificare:




RSS 2.0 - Blog.ideideafaceri.ro Flux RSS | Ajutor

Idei de afaceri | Cum sa incepi o afacere | Afaceri mici | Afacerea ta | Afaceri profitabile | Leadership/management | Marketing | Bani si fonduri europene nerambursabile | Editorial